KÖPVILLKOR

Artsyfartsy.se ägs och drivs av:
Artsyfartsy ApS
produktionsvej 12
2600 Glostrup
Danmark
Org.nr: DK41602104

Ärenden gällande ordrar eller hemsidan generellt hänvisas till vår kundservice på hello@artsyfartsy.dk. När du genomför ett köp på artsyfartsy.se accepterar du automatiskt våra villkor. Våra villkor kan komma att uppdateras, därför ska du godkänna dessa varje gång du handlar hos oss. De villkor du godkänner vid ditt köp gäller för just den handeln.

BETALNING
Vi tar emot betalning med Visa, Visa electron och Mastercard. Vi tar inga kortavgifter. Betalning dras först från ditt konto när varan skickas. Alla belopp är inkl. moms. Artsyfartsy ApS använder en godkänd betalningsserver, som krypterar alla dina kortupplysningar.

LEVERANSVILLKOR
Vi levererar måndag till fredag och dina varor levereras med Postnord till paketbox, företag eller direkt hem till dig. Tidpunkten för leverans beror på Postnord samt på hur fort vi kan behandla din order. Oftast är leveranstiden 2-5 dagar. Du kan alltid spåra din försändelse via det track and trace nummer du får.

ÅNGERRÄTT
Som konsument har du 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerrätten utlöper 30 dagar efter den dag du mottog din vara. Om du har beställt flera olika varor i samma beställning, men de levereras separat, så löper fristen från den dag du mottar den sista varan. Om ordern består av flera partier eller delar, utlöper ångerfristen 14 dagar efter den dag du mottar det sista partiet eller den sista delen.

Fristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet att ge oss besked om att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett mail till hello@artsyfartsy.dk eller använda standardformuläret, som du hittar längst ner på sidan.
Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt ge oss besked.

ÅNGRA EN DEL AV KÖPET
Om du har köpt flera varor hos oss har du möjlighet att skicka en eller flera varor retur, även om de har köpts vid samma tillfälle. Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaden om du ångrar en del av ditt köp.

RETURER
När du har informerat oss om att du vill ångra ditt köp, har du 14 dagar på dig att returnera varan. Du ska själv betala för att returnera paketet, och det är du som har ansvaret om det uppstår skador under transporten.

INGEN ÅNGERRÄTT
Följande avtal kan inte ångras: Leverans av varor som har producerats efter dina specifikationer eller som har fått en tydlig personlig prägel.

VARANS SKICK VID RETUR
Om varan har mist värde och det beror på att du har använt den på ett annat sätt, än var som var nödvändigt för att fastslå varans art, egenskaper och det sätt den fungerar, kan du bara få tillbaka en del av köpeskillingen. Beloppet du kan få tillbaka beror på varans handelsmässiga värde och i vissa fall kan det betyda att du bara kan få fraktkostnaden tillbaka. Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalförpackning. Om originalförpackningen saknas, kan det medföra en reducering av varans värde.

ÅTERBETALNING AV KÖPESKILLINGEN
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varans värde har minskat, drar vi av det belopp du ansvarar för. Vi återbetalar hela beloppet vi mottagit från dig inklusive fraktkostnader (det gäller dock inte extra fraktkostnader ifall du har valt en annan fraktmetod än den billigaste vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag du informerat oss om att du vill ångra ditt köp.

Vi återbetalar pengarna via samma betalningsmetod som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överans om något annat. Vi kan avvakta återbetalning tills vi har mottagit varan i retur om du inte skickar oss dokumentation på att den har skickats.

VARAN SKICKAS TILL:
Artsyfartsy ApS
produktionsvej 12
2600 Glostrup
Danmark

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

REKLAMATIONSRÄTT
När du handlar hos oss som konsument gäller köplagens regler för varuköp.
Det betyder att du har 24 månaders reklamationsrätt.

Om din reklamation är berättigad, betyder det att du antingen kan få varan reparerad, ombytt, få pengarna tillbaka eller få ett avslag på priset, beroende av den konkreta situationen.

Du ska reklamera inom “rimlig” tid efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäckts, kommer reklamationen alltid att anses som inkommen i rätt tid.

Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i försvarlig förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto på försändelsen så vi kan betala tillbaka dina fraktkostnader.
Du är alltid välkommen till att kontakta vår kundservice om du vill klaga över en vara du har köpt hos oss eller om du har andra klagomål relaterade till Artsyfartsy. Du kan också klaga direkt till EU-kommissionens onlineportal för klagomål – se avsnitt om klagomål nedan.

VARAN SKICKAS TILL:
Artsyfartsy ApS
produktionsvej 12
2600 Glostrup
Danmark

Vi tar endast emot försändelser som skickas direkt till adressen. När du returnerar varan ber vi dig även bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.

STANDARDFORMULÄR ÅNGRAT KÖP
(Detta formulär fylls i och returneras endast i de fall ångerrätten åberopas)

Till:
Artsyfartsy ApS
produktionsvej 12
2600 Glostrup
Danmark

Jag ger härmed besked om att jag vill ångra mitt köp gällande följande varor/tjänster:

________________________________________________________________________

Beställt den: _______________________     Mottagit den:  ________________________

Konsumentens namn: ________________________________________________________

Konsumentens adress:  _____________________________________________________

Konsumentens signatur: _____________________________________   Datum: ________

(endast nödvändigt om formuläret skickas i pappersform)

KLAGOMÅLSPROCESS

  1. Om du som konsument vill klaga över ditt köp ska du kontakta hello@artsyfartsy.dk. Om vi inte lyckas hitta en lösning, kan du vända dig till EU-kommissionens onlineportal för klagomål på – http://ec.europa.eu/odr

Köpvillkoren har uppdaterats den 2020-12-02.